…și a început nebunia…

Mă tot țin de câteva zile să scriu această postare însă între timp s-au întâmplat alte evenimente care mi-au ținut mintea ocupată…

A început nebunia sărbătorilor de iarnă. Magazinele sunt pline, nu știu dacă și cumpără lumea câte ceva sau doar cască ochii în căutare de idei de cadouri, însă e teribil de aglomerat. Mă gândesc cu groază la zilele pe care le voi aloca cadourilor… Lumea își face planuri – unde mergem, cât stăm, cum ajungem în toate locurile, dacă nu merg la X la masă se va supăra, dar nu pot să lipsesc nici de la Y, i-am promis lui Z că ajung și pe la el iar W trebuie să ajungă la cină la noi… și așa mai departe. Mă gândeam la un moment dat că de-ar fi numa’ după mine, aș sta acasă, aș asculta muzică, aș citi, aș sta pur și simplu liniștită fără să depind de nimeni și de nimic, fără să alerg de colo-colo. M-aș bucura de luminițele din brad, de parfumul de cetină, de bunătăți gătite cu drag, alături de cine-o vrea să stea lângă mine fără prea multe pretenții și planuri. Dar apoi m-am gândit: oare nu e Crăciunul sărbătoarea în care vrei să împarți? în care vrei și îți propui să fii mai bun? în care te bucură strălucirea din ochii fiecărui om drag ție când își desface cadoul?   Așa că…fie ce-o fi, am să încerc să ajung în cât mai multe case, să mă văd cu cât mai mulți oameni pe care nu i-am văzut demult, care mi-s dragi dar timpul și preocupările cotidiene nu ne lasă să ne vedem prea des… E, dar până atunci mai e o lună în care să am timp să mă gândesc ce, cum, unde voi ajunge și poate reușesc să negociez cu mine însămi și câteva zile de stat acasă…

Până atunci, vroiam să vă arăt o reclamă drăguță a celor de la Sainsbury’s – UK. Este o poveste despre ce ar trebui să însemne Crăciunul – bucuria de a împărtăși, bucuria de a fi împreună cu cei dragi chiar dacă problemele și tristețea te apasă. Reclama este făcută după o carte a autoarei Judith Kerr, una dintre cele mai vândute autoare la momentul actual de cărți și povestiri pentru copii din UK. Cartea ”Mog’s Christmas Calamity” a fost publicată anul acesta, iar banii adunați din vânzarea ei vor fi utilizați în programul ”Save the Children” care conține diverse inițiative de educare și de încurajare a cititului în rândul copiilor. Cinste lor pentru această inițiativă. Oare la noi există programe similare?